Military.jpg 

Apr 27th 2009  From Economist.com

Who imports most weapons? / 誰進口最多武器?

 

THE global arms trade has grown by more than 20% in volume over the past five years, according to a new report by the Stockholm International Peace and Research Institute, a think-tank. Imports to the Middle East have increased by 38%, with the United Arab Emirates now the world's third-largest recipient of large conventional weapons.

Israel and Egypt bought more arms than Iran, which is ranked 27th. China and India remain the world's biggest recipients of weapons, with Russia supplying the vast bulk to both countries.

However in 2007 and 2008 South Korea was the largest arms importer, as it stocked up with American weapons in response to its increasingly belligerent neighbour, North Korea.


 

中東地區的武器進口增加了38%

阿拉伯聯合大公國UAE是全球第三大大型傳統(非核)武器進口國

以色列及埃及比伊朗(27)買更多武器

04-08total中國印度為一二名  俄羅斯則是這兩國主要供應商

07-08年最大進口商卻是南韓  跟老美買的

為了應付其越來越好戰的鄰居-北韓


 

那對岸買武器用來幹嗎呢

哼!  維持兩岸和平友好關係嗎  真是狗屎

口不對心最機歪!

 

昨天新聞還看到那個高級中國人的郭78 

對這種腦子有問題的人我不想浪費生命罵他 

我只是想說我就是愛當我低級的台灣人  可以吧

你們那麼高級的中國人我高攀不起  無福消受
就算當了也會很快喪命
(我這賤嘴又忍不住馬上會被當異議份子抓去判刑的)

arrow
arrow
    全站熱搜

    cavalli 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()