finally got home, this whole week OT almost fucking everyday

was kinda pissed off yesterday about the fact that i still end up being the one always wiping other ppl's asses at work. somehow the reasons behind their asking me to do things are always like "since u r smarter" or "coz u graduated from NTU!!" i really cannot accept the logic if there's logic at all.

sigh..................................................

i dont really mind helping, but i dont see why i MUST help just because i am more capable than others. if they could only give me a better reason than "coz u NTU graduate!!!"

after all, i never consider myself a lot smarter or a genius. more likely i WORK VERY VERY VERY HARD!!!!! maybe not 2 times harder than other ppl but i do work harder than most other ppl at work. i spend time studying stuff that i am supposed or even not supposed to know. those dont come accidentally into my brain just coz i am smart!!!!

so kinda frustrated these past few days
i should be doing well coz i am smart; when i dont do better than their requirement they would say that i dont work hard enough
i just dont think above statement is fair at all to mel


這兩天有點沮喪
不知怎的感覺不到甚麼成就感
也許都被其他人的一句
『反正你聰明手腳快』『阿你台大的應該要會』
被搞的很不爽

其實之前就常聽到這句話
不過說真的最近實在太常聽到了
一是我不懂『我聰明所以我要幫別人完成他們無法完成的工作』這個邏輯
我自己的工作做的很好了  別人的工作做不了是他們的錯
最後懲罰的卻是我  我要去幫他們收拾善後擦屁股

雖然總ㄟ每次都說年輕人年輕時不要挑工作
我也不是說我在挑工作or不想幫忙
可是至少給我一個好一點的理由
不要每次都說反正你可以反正你會反正你快反正反正反正
那讓我工作的動力到底是甚麼?
就是成為救火隊嗎??

如果是從頭交辦給我的事情or真的沒有其他人可以做的事情
我完全可以接受這些工作&理由
可是有些是幫別人收尾or明明別人比較懂比較會做
WHY最後還是丟到我頭上!??



說真的我也從不覺得我有比別人多聰明還是多天才
也許工作上我沒有比別人努力兩倍
可是我絕對有比大部分人都努力學習
別人都說反正你學的快做的好 
怎麼沒想想我私下多花了哪些功夫多做了哪些功課
大多數時候我都是該做的做不該做的也做
該學的學不該學的也去學好嗎
這跟我有沒有念台大跟我聰不聰明有甚麼關係

做的好的時候人家說你台大的你應該的
做不好無法達到標準時就說你不夠努力
好歹不過就是考運好一點吊車尾進了台大
那早知道還不如不要念台大隨便念個甚麼爛學校都好

這兩天上班好像失去了動力  覺得好累很沒勁
我想我真的應該放自己幾天假了
可是接著10-11月行程超滿又都需要我的樣子
唉......................................................

唯一的安慰應該是新家了
希望新家快點好啊~~~~~

arrow
arrow
    全站熱搜

    cavalli 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()