lately rage has been accumulating
from work in particular of course
but also from family and friends sometimes

last nite i went massage and high school buddy said
she can feel the anger from deep inside thru my skin
i told her my brain accepted the reality but not my body

the other masseuse master said in a time like moving
we all are forced to dig out some of the hidden memories
so my body reflects perfectly as a mirror as some of the old wounds are revealed

i know one day i will be all healed both mentally and physically
i know it will take a long time
but at least i have taken the first step

偶而會想起出國前小白送我的那本相本
裡頭有好多年輕無知青春快樂
整本不知道丟哪兒了應該是好事吧  (笑)
雖然對小白很不起.......  我想他會原諒我的

舊的記憶最好還是塵封在箱底不要去深究
可惜記憶就像常扭到的部位
不是不去想不去看就不會痛會自己好

會被人家一句話給激怒表示我修養還不夠好
我還是很在意還是把歷史當失敗當教訓
哪天才能真的想開雲淡風清呢

按摩的陸老師說住了二十年的房子有記憶有不捨
很多錯綜複雜的感情  搬家等於是對過去完全的割捨
很多記憶該丟該放之前沒處理的現在終於該處理了
脖子肩膀手的阻塞氣血不通也該好好治療了

他也說身體有記憶
總在年後大病  也許是天候也許是心情也許是慣性
想不開的硬要勉強自己假裝想通
那怨念就會累積在肌肉骨髓裡更難消除

我開始學著去面對去接受  卻還做不到最困難的一課
窮極一生人的課題就是放下  我好像沒有差別人太多
希望有天我可以達到身心靈完整的平衡&健康
也許要很久很久  但至少我已經開始跨出第一步

上週花點時間整理舊鞋子  丟了快十雙吧
還丟了兩雙我曾經很愛的sergio rossi................好心疼
可是都髒到爛到也沒辦法再穿了.........................   唉
還有一雙BALLY生日禮物沒去加底  鞋底已經被穿破一個大洞
看著那個破洞想著我千瘡百孔不堪一擊的??
怪不得我三更半夜失眠還在這打blog了

arrow
arrow
    全站熱搜

    cavalli 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()