Ferrero2.jpg 

May 6th 2009  From Economist.com

 

Which companies have the best reputations around the world?

全世界哪家公司名聲最好?

 

FERRERO, an Italian chocolate-maker, has come out top in an annual survey of the world's most reputable companies. Based on perceptions of the companies in their home markets, the Reputation Institute, a research firm, has asked the public to rate the world's 600 largest firms according to trust, admiration and respect, good feeling and overall esteem. Despite the economic turmoil, respect for business is still generally quite high. But some sectors have suffered. Banks and other financial institutions, which commanded reasonable respect in years gone by, have slipped alarmingly, though they still do better than tobacco companies.


 

第一名FERRERO – 我想大部分台灣人看到這個都會楞一下

(尤其是我把圖修掉一半  故意的  科科)

要是說了這個就是金莎的義大利本名  大家應該就會恍然大悟

話說我小時候也超愛金莎的

曾經有出現恐怖消息說他裡面有長蟲有發霉有包進髒東西

我完全不怕  看到金莎照吃

從小就淋漓發揮為了食物不擇手段的本能

雖然我比較愛另外一種粉紅色鐵罐中間實心硬硬的

  唉從來不知道他叫什麼名字的巧克力糖果

 

然後昨晚回到家愕然發現

LU飯後甜點就是統一布丁x1+金莎x4 

睡前還來三片去邊奶油土司+鮮柳丁汁

我想我家應該很快就要被他吃垮了

 

趕快拉回主題  向來在前幾大的銀行金融業  今年完全看不到蹤跡

當然是因為金融風暴的影響啦  誰還會認為這些吸血蟲值得尊敬呢

不過金融業的名聲比起煙草葉還是好上那麼一點點

想起我MBA第二年時可是把進煙草葉當第一志願呢!  哈哈哈~

arrow
arrow
    全站熱搜

    cavalli 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()