HIV.jpg 

<通篇都是敝人對HIV+性交+男同的刻板印象+偏見  不爽勿入>

 

HIV in young people

May 7th 2009  From Economist.com

Two-thirds of young people with HIV are girls

HIV感染者中,2/3是女生

 

YOUNG women are suffering disproportionately from HIV and AIDS according to a new report from UNICEF UK. Two-thirds of the 5.5m people aged 15-24 living with HIV are female. The biggest difference among the sexes is in sub-Saharan Africa, home to 3.4m of young HIV sufferers, where young females are around three times more likely to have HIV than males. Girls are more at risk through poor education, having multiple sexual partners or having sex with older men. Elsewhere in the developing world, it is young men who are more likely to have HIV.


 

年輕女性不成比例的為HIV和愛滋病所苦

年齡15-24歲共有5.5百萬年輕人感染者  當中有2/3是女生

尤其是撒哈拉以南地區  共有3.4百萬的少壯感染者

其中女性大約是男性的三倍!!

主要原因是當地女性平均教育水準低+多重性伴侶+跟老男人性交


 

而其他已開發國家則是男生比女生多

我個人偏頗認定  一定是因為男同都很淫亂的關係

男人本來就很淫亂(又一偏見)  又可能∵好同難找  碰上就不能放過

∴讓我的刻板印象包含同志很多都有『過這村沒這站』症候群

又敝人餘驚猶存  我到現在還深深認定大多男同就是整天沒事上網找ONS

讓人懷疑他們到底是單純的對同性有FU還是愛上剛剛的刺激感

不過我想除了下輩子當男人try看看以外  我應該沒啥機會得到答案

 

還有我沒想到跟老男人OX也是HIV高危險群

買尬  那我的『找個將死老頭嫁了等拿到遺產後

再嫁他年輕兒子一同享用A計畫』可能要重新考慮一下

我不想拿一堆錢去住醫院ㄋㄟ~    科科

 

男女不平等也不是什麼新聞了

可連得HIV風險都不平等真的令人粉不開心的說

arrow
arrow
    全站熱搜

    cavalli 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()