Sleep.jpg

May 11th 2009  From Economist.com

Where people spend most time on simple pleasures

哪兒的人花最多時間在簡單的樂趣上

 

ENJOYING a leisurely meal or just getting enough sleep can seem like luxuries. But not so in France, where people spend more time dining, imbibing and snoozing than anywhere else in the mostly-rich countries of the OECD. Americans also get a lot of shut-eye, but (fond of fast food) probably suffer indigestion along with neighbouring Mexicans and Canadians. South Koreans and Japanese reportedly survive on an hour's less sleep than the French.


 

吃喝睡大概是人生最重要的事了
不吃不喝不睡應該沒三天就會掛了
看看法國人居然花兩個多小時吃喝  在花八個多小時睡覺
一天就愉快的過了近一半  我真是非常羨慕他們的生活 
第二名NZ也是不惶多讓的吃多喝多睡多
我幹嗎要回台灣過這忙碌的苦日子  雪特!

 

我想台灣人睡覺時間可能跟日本韓國差不多
吃飯時間可能多一點  台灣人太愛吃了ㄇㄟ

 

至於拎祖媽這三天又開始失眠  除了worry公司一堆事情做不完
還花很多時間想著房子裝潢隔間廚房廁所好不開心
想著我廁所需要溫柔的TOTO馬桶
看看人家多麼美麗高貴  一點都不像個馬桶!

toto.jpg  

 

昨天找了個路邊看中意的設計師來估價
粗估一坪六萬  我想應該還可以殺價  希望能殺到5萬一坪降
廚房另計  呼~  一間好房子要花的$實在很多ㄋㄟ
花了這些$裝潢我以後一定要多spend些時間在家裡吃喝睡的!!
才不枉我現在花費的時間精力心神啊~~ 

整篇從吃喝睡扯到拉撒來
完全涵蓋了人生最重要五要素啊!

arrow
arrow
    全站熱搜

    cavalli 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()