Green machine

May 19th 2009  From Economist.com

Barack Obama introduces tough new emissions rules for cars

The new regulations will require cars to average 35.5 miles per gallon (mpg) and light trucks 30mpg across a manufacturer’s range of vehicles, to be phased in by 2016. This looks like a tall order for carmakers. They already feared a law enacted in 2007 that had the same tight standards but a deadline of 2020. And the White House reckons average fuel efficiency is currently a measly 25mpg. Current corporate average fuel economy (CAFE) standards, introduced in 1985, require a fleet average of 27.5mpg from new cars.

 

 PO文時突然發現忘了翻譯

反正就是歐巴馬公布新的汽車規定

單一車廠推出的所有車款油耗平均要提高到35.5mpg

順道提一下  米漿的油耗可能只有15mpg不到降

 

35.5mpg台灣人可能霧剎剎

換算了一下大概是15.3km/L

之前美國開的小紅是Toyota Matrix highway可以到30mpg

可通常都只有我一個人沒載東西很少local也很少塞車

幾乎都是75-85mph在開  (∵開90就開始飄飄很恐怖)

我還以為已經算很省了的說 

 

不過由此可知我在美國有多無聊了

那時公司在開車10分鐘遠處  一開始每天早上換路開測量時間距離

看哪一條路最快最近降  明明也不過就是10分鐘or12分鐘的差異

後來搬家  每天要開30分鐘車  就開始計算小紅的油耗

 

現在的TIIDA也才10+km/L左右而已吧  可是我都是在市區

而且沒有仔細算  我媽每次加油都不會歸零讓我很不爽!!

(然後偏偏我每次都把油用完就丟著 很少自己去加…)

highway唯一機會只有去costco買東西從木柵開到汐止

  還有偶爾我媽開去礁溪

 

  我想應該是因為這兩台都有個大屁股的關係

車子本身重量就不輕  才省不下去吧

可是我就是喜歡大屁股說  很會生好好用ㄟ!

arrow
arrow
    全站熱搜

    cavalli 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()