All taste too bad so i dont wanna take any photo of them...

this one is cos coworkers asked me to take photo of it....

太難喝就不想拍照  這瓶是同事叫我拍的...

 

I have to say I wont call Chinese alcohol as wine or liquor or

whatever names we used to call the other drinks. Cos for

me, Chinese so called “white wines” all taste like just alcohol.

Just different percentage of alcohol and different artificial

flavors added.

 

Well, at least there is no colorings in it for sure…

 

SO far the best I like,… or should say drinkable alcohol I

ever had there is Jin Jiang Jin 金江津 45%

 

This one has least artificial flavor in it and taste more like

vodka. Though I would never drink vodka without chilling

it but this one somehow is quite easy to swallow and no

burning feelings.

 

Price? We bought it in a local small restaurant and I

remember they told me it is around RMB70 dollars…

I guess I shouldn’t complain too much about this since it

is about same price range as a bottle of 1L evian…


依稀記得好久以前曾經喝過X爸特地扛回來的酒鬼

對那瓶一點好印象都沒有

這兩次去CN  喝了好幾種白酒

我只能說那根本就不應該叫做酒!!只是酒精罷了!!

列舉印象最深前幾名

 

最難喝第一名:詩仙太白

我只能說  如果李白喝的是這種酒  絕對直接淹死在湖裡

絕對生不出『對影成三人』這種千古名句

根本就是50%酒精加上一堆莫名其妙的香精

光聞就感覺是廁所芳香劑一樣不自然的香味  令人作嘔

吞一小口感覺像是在喝藍藍香  只除了藍藍香酒精還沒這麼濃

並不會讓你從舌頭到胃都燒起來

 

被逼著中午喝了一小杯之後  我整天打嗝出來都是那味道

真的每次打嗝都很想死

 

最難喝第二名:瀘州老窖

56%的酒精加上香精  雖然我已經很久沒喝高梁

不過就同學兼酒友S小姐的說法  高梁套水是不錯喝的

我想  這個老窖不管套多少水都一樣難喝

這款香精加的比較少  喝起來我想比較像是衣櫥芳香劑

所以我完全無法吞入喉嚨

 

而以上難喝的要死的酒類  最後都被我灑倒在杯盤裡 桌上等

 

而其中也有還可以喝的  金江津

RMB70左右的售價  便宜到我懷疑他是假酒

不過後來發現  那些酒全都差不多那價錢  RMB100上下

我也只能為我早被養叼的胃口哀嚎

 

金江津倒是挺順口  沒有奇怪的香料味  自然的多

雖然也是45  至少我還可以喝兩小杯

很久以前曾經生吞過ABS  印象中差不多口感

價錢果然也是差不多便宜  P

PS. 以上言論不代表本人喝過藍藍香或是芳香劑!!

arrow
arrow
    全站熱搜

    cavalli 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()