Watched a pretty good movie on HBO last weekend or so

by Hillary Swank - FREEDOM WRITERS

It was based on a true story happened in US.

 

She is a teacher in a black neighborhood trying to teach

those gangster teenagers English. But she teaches more

than just English. She also teaches them how to hope and

never give up on their hopes.

 

Anyway it was a pretty good movie so I stayed with it till the end.

Though I don’t believe in those fairy tale stories anymore,

but sometimes it’s still good to picture there is still hope

somewhere in the world.

 

So, in conclusion, this is a good film and if you want to feel

there’s still some hope left in this world, you must watch

this movie!


某個週末在家閒著  HBO看到西拉蕊史旺演的街頭日記

雖然我不怎麼喜歡他  因為他不是什麼大美女  不賞心悅目

他和學生之間的衝突  和他巧妙的化解和堅持

卻讓我看完這部原本我應該不會喜歡的片

 

本來都快忘了曾經看過這部片  剛剛在W大的部落格裡看到影評

才想起來我也看完了      唉~

最近實在太忙  很多DATA都在我腦容量不足的情況下自動被刪除

 

看完這片的感想就是

有理想有抱負是多美好的事  可惜離我已經好遙遠

30就講這種話好像很糟糕

可是我好像從來沒有什麼夢想抱負  向來隨波逐流

講的好聽點是隨遇而安  難聽點大概就是胸無大志

 

感化壞人永遠是大快人心的完美大結局

雖然我很討厭這種偽善  我總覺得如果壞人想要一路壞進地獄

個人造業個人擔  也算是求仁得仁

 

像製造毒奶毒死BABY那群人  就是壞到骨子裡最佳代表

再想到我明天又要出發去產毒大國  就覺得很辛酸

 

老爸昨天說  他一個酒友在一同喝酒時頻頻抱怨嘆氣

因為他兒子初次因公去中國  他就很煩惱擔心

老爸問他是派駐喔?  那位叔叔回答  不是  出差啦~

老爸差點昏倒  只想幹ㄍㄧㄠ/ 那位酒友

 

我只能說人各有命  我九成九是奔波勞碌命

當初自以為回到台灣就能過我安定悠閒的生活

就像當初好友S以為會計就是準時上下班的公務員愉快生活

結果卻一頭栽入無底洞的加班輪迴一樣  真的是好傻好天真

arrow
arrow
    全站熱搜

    cavalli 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()