So I finally completed my NAVEX surgery.

To cure my near sighted eyes…

 

When my mom and I arrived the clinic I wasn’t even feeling

anything at all. Then the moment the nurse led me into the

surgery room I started to panic a little bit.

 

But the whole surgery took only 5 minutes so I guess this is

still tolerable so I somehow made it thru.

 

After 5 hours of little uncomfortable and little pain( so I didn’t

dare to open my eyes for quite a while…) I realized I can see so

clearly across the street!!!

 

Next day I went back to clinic and did a check. My eye sight is

already back to normal 1.0 1.0… I feel so happy!! Though now I

cannot overuse my eyes for too much, I am willing to endure any

shit as long as I can keep my vision!!

 

Over all, the outcome is so thrilling and I do recommend everyone

to go for a try!!


終於去做了NAVEX  據說是新型的雷射

可以追蹤眼球的細微移動  把雷射打在確定的地方

不需要固定眼球  或害怕因為緊張造成的眼球的移動

 

雖然之前學妹在三重的一個醫生那做  只要35K

一來我沒時間殺去三重看病 二來他只有星期五可以做手術

三來他不是台大畢業的  (家族遺傳對台大醫生有莫名的信賴感)

畢竟我可是台大出生  每次病痛也總是送往台大先(各人喜好  勿戰)

就聽從台大麻醉退休的堂姐的建議 + BOS同學親身體驗

去給大學眼科林醫師開這個刀

 

雖然他動手的時間短到我很難辨明到底是不是他幫我開的刀

不過我可以看的出來他的手非常的穩  給我極大的安全感

最後成果也是挺成功的

 

剛開完好幾個小時我眼睛都沒辦法睜開

其實好像是可以睜開  可是因為麻藥過了以後傷口有點刺痛

我就一直無法睜開眼睛  頻頻幻想要是我從此瞎了該怎麼辦

結果只能說完全是自己嚇自己  早上11點多開的刀

下午2點半我就可以張眼無礙  也不怎麼痛  之後的止痛藥都沒吃

只是仍有異物感  難受程度大概跟帶軟式時掉了根睫毛進去眼睛一樣

對我這承受過硬式+風吹沙的眼睛來說  根本沒什麼

 

為了好好保養眼睛  整個週末電視我幾乎都是用聽的

等天快黑才出門散步  戴帽子+太陽眼鏡=據某人說很像公娼的裝扮

不過第二天回診我的視力就回到1.0 1.0 囉~~  嘿嘿

 

現在看遠處無比清楚  可惜看近的有點朦朧

不過會隨著時間慢慢改善的~ 

晚上出門也不大有畏光的情形  白天還不知道

等明天開車上班就知道嚴不嚴重

 

總而言之  終於能夠擺脫糾纏我20年的眼鏡

真是非常感動!!  我只能建議大家  如果已經沒在加深了  趁早去動手術吧!!

arrow
arrow
    全站熱搜

    cavalli 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()