parking_main.jpg 

Jul 15th 2009  From Economist.com

Which cities charge most for parking? / 哪個城市停車最貴?

 

PARKING rates are holding firm despite the economic downturn, according to Colliers International, a property company. European cities have some of the highest daily parking rates, with Amsterdam and London coming out on top. Tokyo is the most expensive place to leave your car outside Europe. Honolulu is second behind New York among America's cities. Drivers in London fork out the most for a monthly unreserved space. The cheapest parking in the survey is in India, where a spot in Chennai costs 96 cents a day.


 

 

儘管金融風暴席捲,停車費依然穩固的居高不下

歐洲有最貴的單日臨停平均  東京排名第四

美國紐約最貴第二名是夏威夷溜

 

但倫敦的車主每個月固定車位租金是全球最高的

一個月USD1,020=NTD33,660

媽啊三萬多我可以租一間市中心的公寓了!!

在美國租一台車一個月也不用這樣貴... 
一千多塊美金應該可以租台Camry等級的sedan了吧...


我們公司車位收我
NT3,000 
我一直都很愛跟V同學的中國信託比
他在那高貴信義區停車也才收員工三千 
週末逛街看電影有多方便你知道嗎!!!
我以後不敢再靠夭抱怨了~  我怕被雷公打

 

然後啊  我粗算一下台北市  雖然我不知道平均多少

不過隨便先取個最低值30x24hr

臨停大概一天要USD22  HK便宜一點

而且台北很多地方像是路邊停車巷子裡晚上不收錢啊

月租也便宜的多  嚴格說起來台北真是高貴不貴的好地方啊~

 

然後害我想起我停過有史以來最貴的停車費

一小時US35左右稅5%另計

這夭壽地方就是Boston的市中心

Quincy Market對面那幾棟大樓其中之一

害我現在回來看到停車費就連120/hr的都覺得還好還好

果然是由奢入儉難啊~  (真奇怪的結尾…)

arrow
arrow
    全站熱搜

    cavalli 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()