Usually I go to 1030AM Hatha on SAT
but many of the teachers i like have gone to US for summer
i had no choice but to try out some new teachers

so yesterday i decided to go 630PM
Jivamukti
i have no idea about this class but i think i've tried this teacher LONG TIME AGO
but since i totally forgot i thought this class is NOT TOO difficult

so i happily went to Space after costco
during the lecture i totally misunderstood and though oh this is only a
mantra class
but somehow she only taught 1 mantra and practiced only 5 min

all the sudden started to practice hatha
for 1 more hr i was sweating like i was in a hot class......
in the end it was shoulder stand...........  which spent me all my energy

gosh.... really tired me out............ 
so i couldnt go to any class but sleep in bed whole day today 
hahaha

因為常上的老師都去美國度假/休息/進修去了
我只好嘗試些新老師
昨天不想太累  只想上點輕鬆的陰之類
又+要去costco決定上晚上的Jivamukti
印象中看過介紹記得是個挺輕鬆的課

Lynn老師我也上過一堂的樣子
印象中好像是太操操到被嚇到不敢在去上
這個已被遺忘的記憶並沒有讓我提高警覺心
老師一開始教課的時候發了張紙上面有十幾個mantra(梵唱)
我天真的以為這堂課就是唱歌

結果唱完一首才五分鐘就突然開始做起HATHA
一做就是一小時多
每個動作都很精實  先是拜日式五六次
再來勇士系列也兩三次 三角扭轉兩三次
實在太多了速度又有點快我實在跟得有點辛苦
別提最後還+肩倒立跟橋式輪式

我被操到今天整個背都是痛的
本來想去上個陰都累到懶得動
在床上躺一天睡睡睡
媽的累死我了!~

*Jivamukti
融入不傷害 (Ahimsa)、冥想 (Meditation)、
愛與奉獻 (Bhakti),聲音 (Nada)及經典學習 (Scripture) 五大要素

上課的時候老師說人要學著放下學著不以"我"的角度去看世界
讓我對上周在公司受到的挫折有很大的啟發
有些佛教的概念跟yoga真的同宗同源
就像佛教說的我執一樣  這堂課除了給我肉體很多折磨
心靈上也給我很大幫助!~~~~
讓我覺得我還能放下更多東西

arrow
arrow
    全站熱搜

    cavalli 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()